Lansiranje "Fijatove" nove "pande", treće generacije najbolje prodavanih malih automobila u Evropi, biće ponovo odloženo posle najnovoje odluke uprave kompanije da zamrzne ulaganja. Pojavljivanje "pande" će biti odloženo do janaura 2012. godine. Očekivalo se da će "panda" biti predstavljena ovog leta ali je izvršni direktor "Fijata" Serđo Markione naredio zamrzavanaje svih troškova i "lansiranje" je odloženo do septembra 2011. godi. Pored "pande", odloženo je i "lansiranje" malog kompaktnog automobila "lanča ipsilon", prvobitno planirano za maj, za 26 meseci kasnije. Umesto u decembru 2011. godine, proizvodnja dva minivana koja bi trebalo da zamene modele "fijat musa" i "multipla" počeće u drugoj polovini 2012. godine, zbog toga što je procenjeno da novi modeli ne bi trebalo da se nude u trenutku kada potražnja opada.
Lansiranje "Fijatove" nove "pande", treće generacije najbolje prodavanih malih automobila u Evropi, biće ponovo odloženo posle najnovoje odluke uprave kompanije da zamrzne ulaganja, saznaje internet portal "Automotiv njuz," navodeći da će pojavljivanje "pande" biti odložen do janaura 2012. godine.
Očekivalo se da će "panda" biti predstavljena ovog leta ali je izvršni direktor "Fijata" Serđo Markione naredio zamrzavanaje svih troškova i `lansiranje` je odloženo do septembra 2011. godine, navodi "Automotiv njuz Jurop," ne otkrivajući izvor.
Pored "pande", odloženo je i "lansiranje" malog kompaktnog automobila "lanča ipsilon", prvobitno planirano za maj, za 26 meseci kasnije.
Umesto u decembru 2011. godine, proizvodnja dva minivana koja bi trebalo da zamene modele "fijat musa" i "multipla" počeće u drugoj polovini 2012. godine, zbog toga što je procenjeno da novi modeli ne bi trebalo da se nude u trenutku kada potražnja opada.
Markione ne očekuje da će se evropsko tržište automobila oporaviti u kratkom roku, navodi "Automotiv" podsećajući na izjavu šefa "Fijata" na Sajmu automobila u Parizu kada je kazao da ``nema smisla nuditi nove proizvode na tržištu koje je tako strukturno slabo."
Markione je naglasio da "Fijat" pokušava da "čuva municiju" za period oporavka.
On je predvideo da će prodaja kola u zapadnoj Evropi u 2011. godini dostići 12,5 miliona, što je isti broj kao ove godine. Markione smatra da će prvo tromesečje u 2011. biti slabije nego što su bila tri meseca ove godine, kada je prodaja automobila podsticana vladinim subvencijama na glavnim evropskim tržištima. Bez finansijske podrške potražnji, prodaja "Fijata" u Evropi će nastaviti da pada.
Prema podacima Udruženja evropskih proizvođača kola (ACEA) za osam meseci ove godine prodaja "Fijata" u EU pala je 13,9 odsto, na oko 724.000 jedinica. Prodaja automobila na čitavom EU tržištu u tom periodu smanjena je 3,5 odsto, na devet miliona kola.
Sa 9,0 odsto udela na tržištu u prošloj godini, prodaja "Fijata" u ovoj je pala na 8,0 procenata.